BonusCoin Banner

Khamis, Mac 24, 2005

gba lagi....

dah lama tak main GBA.... kebelakangan nie sibuk giler... insya-Allah selesai semua urusan dunia nie.. sambung balik main GBA... pun urusan dunia lagi... :) inilah koleksi GBA aku... umor dah banyak masih main game lagi.... ahakz...

Image hosted by Photobucket.com

koleksi yang terkini... lepas nie kena tumpukan beri aksesori lak... :)

Image hosted by Photobucket.comnie beli melalui lelong.com.my RM 20 jer...

rasa seronok main game nie sebenarnya... banyak mencabar minda... lagi satu yang baiknya, kita dapat menggunakan kedua-dua belah anggota badan (tangan) kita. Dengan secara tidak langsungnya, memberangsangkan kedua-dua belah otak kita... alhamdulillah...

Rabu, Mac 23, 2005

Kursus Benchmarking

abih dah kursusKemahiran dan Aplikasi Penandaarasan (Benchmarking)... 2 hari (22-23 Mac 2005) duduk belajar kat Sheraton Subang... bagus kursus nie... sehinggakan kerajaan (MAMPU, JPM) telah mengeluarkan Pekeliling PKPA bil 1/1999.

Kursus nie dianjurkan oleh NPC (National Productivity Cooperation)... menarik gak, tau gak apa itu NPC... NPC nie lebih kurang macam NIOSH gak cuma field dia berbeza... maklumlah, kedua-dua agensi kerajaan....

anyway tahniah buat diri sendiri atas ilmu baru yang dipelajari nie....

Jumaat, Mac 18, 2005

HYIP E-Gold aku - part 5

HYIP = High Yield Investment Program
start program = 31 mei 2004 until today!!!

maklumat lanjut
HYIPMonitor
TheBestHYIP

tak sangka, last tulis pasal HYIP nie ialah bulan september 2004... daripada hampir 10 program yang aku joint, sekarang cuma tinggal 2 jer... kebanyakkannya dah pelingkup... :(

nak kata balik modal tue.... huaaa.... malang tul... cuma 60% jer aku dapat balik... itu ler pelajaran yang aku terima daripada pelaburan. walaupun pelaburan ini semua berkonsepkan pelaburan maya dan percuma, tapi aku bersyukur... sbb banyak yang dapat kita belajar... sebelum ini cuma membaca dan dengar cerita orang jer, sekarang baru tau. Walaupun bukan duit poket aku yang hilang tapi sayang gak...

yang kat bawah nie aku masih joint.... itupun seminggu sekali check dan kalau boleh reinvest, aku reinvest... bila baca bali konsep pelaburan dia... memang ini antara yang memberi pulangan sedikit.... tetapi hakikatnya, dah hampir setahun syarikat dia tak bankrupt...

1. www.ofscorps.biz/?ref=is150

Earn 1-1.7% daily - direct to E-gold
minimum USD 1
Referal 7%

deposit : USD 1.60 autoinvest : lebih USD 10





2. http://www.hourlyfxgold.biz/?r=is150

Earn 0.05% - 0.1% hourly
minimum US 1
Referal 5%

deposit : USD 1.60 autoinvest : lebih USD 20




setakat nie aku tak berani nak kata boleh untung.. daripada bebanyak diatas aku baru dapat USD 7.64 daripada pelaburan permulaan aku sebanyak USD 3.20... yg lain aku buat auto investment... buka akaun e-gold.

itulah manusia, selagi ada harapan kita pegang dan yakin pada harapan... :)

Menulis Buku

hmm.... salah satu perkara yang aku nak buat dalam hidup ini ialah menulis buku. Itu merupakan salah satu sebab kenapa blog ini diwujudkan.... nak membiasakan diri menulis dan tak segan apa yang ditulis.... alhamdulillah, hari ini aku ada mula menulis sedikit pengalaman pelaburan online... Insya-Allah, kalau dah siap akan dipaparkan kat sini.... tapi dalam bentuk e-book dulu... pertamanya, ribuan terima kasih kepada rakan-rakan terdekat yang sudi memberikan dorongan dan semangat untuk aku menulis....

lepas nie apa nak tulis yerk?????

Isnin, Mac 14, 2005

Ustaz Hj Akil - Very Interesting!

Di dalam hidup manusia, yang penting ialah BERKAT.
Bila hidup kita berkat, diri ini akan selamat.
Apabila diri selamat, rumahtangga jadi sepakat.
Apabila rumahtangga jadi sepakat, masyarakat jadi muafakat.
Apabila masyarakat jadi muafakat, negara kita menjadi kuat.
Apabila negara menjadi kuat, negara luar jadi hormat.
Apabila negara luar jadi hormat, permusuhan pun tersekat.
Apabila permusuhan tersekat, pembangunan pun meningkat.
Apabila pembangunan pun meningkat, kemajuan menjadi pesat.

TETAPI AWAS,

Apabila pembangunan meningkat, kemajuan menjadi pesat, kita lihat bangunan naik bertingkat-tingkat.
Ditengah-tengah itu, tempat maksiat tumbuh macam kulat.
Apabila tempat-tempat maksiat tumbuh macam kulat,
KETIKA ITU manusia mula mengubah tabiat.
Apabila manusia telah mengubah tabiat,ada yang jadi lalat ada yang jadi ulat.
Apabila manusia dah jadi ulat,sembahyang makin hari makin liat.
Apabila sembahyang jadi liat, orang baik ada yang bertukar jadi jahat.
Apabila orang baik bertukar jahat, orang miskin pula nak kaya cepat.
Apabila orang miskin nak kaya cepat, orang tua pula nak mati lambat.
Apabila orang tua nak mati lambat, tak dapat minum madu telan jerla minyak gamat.
Yang lelaki, budak budak muda pakai seluar ketat.
Semua nak tunjuk kuat.
Bila berjudi, percaya unsur kurafat.
Tapi hidup pula yang melarat.
Tali kasut dah tak berikat.
Rambut pun jarang sikat.

Yang perempuan,

Pakai mini sekerat.
Suka pakai baju ketat... (apa dapat...)
Suka sangat menunjukkan pusat.
Hingga tak pedulikan lagi batasan aurat.
Pakai pulak yang singkat-singkat.
Kadang-kadang ternampak benda 'bulat'.
Bila jadi macam ini, siapa lihat pasti tercegat.
Silap gaya jadi gawat, bohsia bohjan lagi hebat.
Duduk jauh berkirim surat.
Bila berjumpa, tangan berjabat.
Kemudian pakat lawan peluk siapa erat.
Masa tu, nafas naik sampai tersekat-sekat.
Usah peduli agama dan adat.
Usah takut Allah dan malaikat.
Yang penting apa kita nak buat?
Kita 'bukti' lah kita buat.
Akhirnya perut kempis dah jadi bulat.
Apabila perut kempis dah jadi bulat, maka lahirlah pula anak-anak yang tak cukup sifat.
Bila anak-anak tak cukup sifat, jam tu kita tengok bayi dibuang di merata tempat.

MAKNANYA KETIKA ITU, IBLIS MULA MELOMPAT.

Dia kata apa? Habis manusia dah masuk jerat.
Habis manusia telah tersesat.
Inilah dia fenomena masyarakat.

Oleh itu wahai saudaraku dan para sahabat,
Marilah kita pakat mengingat,
Bahawa dunia hari ini makin singkat,
Esok atau lusa mungkin kiamat,
Sampai masa kita semua akan berangkat! .
Berangkat menuju ke negeri akhirat.

Di sana kita akan ditanya apa yang kita buat.
Masa tu, sendiri mau ingat.

Umur mu banyak mana , berapa banyak kamu buat ibadat...?
Zaman muda mu, apa yang telah ka mu buat...?
Harta benda anda, dari mana anda a dapat...?
Ilmu anta, adakah anta manafaat...?

Sebagai sesama insan sama2lah ingat mengingati sesama insan!!!
Semoga ianya dapat mengingatkan kita supaya segera meninggalkan maksiat dan memperbanyakkan ibadat.

Khamis, Mac 03, 2005

income dari SMS

Saya tahu anda tentu sudah tengok ini banyak kali iklan ini...tapi ikhlas saya cakap modal saya cuma RM5.90 tuu sekarang sudah jadi RM10 lebih dan ia semakin bertambah sekarang jadi ia terpulanglah pada anda sekarang....

Saya tak tahu nak cerita macam mana dengan anda...anda lakukanlah sendiri untuk mengetahui akan keberkesanannya akan kuasa SMS ini.....

Anda mahu menyertai MLM macam mana lagi.......

modal sikit aja...untung pulak berkali-kali ganda. Terdapat 2 komisen

1. refer member "Hanya taip: JUTA REG 24534 dan sms ke 32248".
2. Jual produk " http://ring.jutaone.net/my/0175803576 "

Kenapa tak pecaya......jangan ragu.....tarak tipu....

#tak payah cakap
#tak payah jumpa d/line
#tak payah meeting-meeting
#tak payah modal banyak-banyak (+/- RM5shj)
#tak payah itu....
#tak payah ini....

Hanya perlu ada H/P....dan tahu guna SMS.....dan gunalah kuasa H/P anda untuk bikin duit, tak kira dimana....

marilah menJana wang dari HP anda dengan hanya menghantar satu SMS untuk mendaftar dan menerima info!

Hanya taip: JUTA REG 24534 dan sms ke 32248

Hanya taip: JUTA REG 24534 dan sms ke 32248

Maklumat lanjut sila lawati http://is150.tripod.com/duit/sms/mlmviasms_bm.htm

Rabu, Mac 02, 2005

LaGu PuLangKan -->PTPTN (hitz minggu ini!!!)

nie peringatan untuk aku sekali daaaa..... :)
----------------------------------------------------

(Ex-Student)
Sedikit bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)
Tiada kusangka kau sungguh kejam
Kau peram hutang yang kau pinjam
Namun takkan bahgia kehidupanmu
Bila engkau berkonvo
kau milikku

Pulangkan hutang-hutangku-(Pegawai PTPTN)

Oh hentikanlah menghantuiku-(Ex-Student)

Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-(Pegawai PTPTN)

Kupulangkan semua hutangku-(Ex-Student)

Yang dikau peram tanpa relaku-(Pegawai PTPTN)

Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-(Ex-Student)

(Pegawai PTPTN)
Tiada kemaafan di sini
Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan kujejakimu ke hingga lubang kubur..bila
ko jadi hantu aku lariii...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...