BonusCoin Banner

Ahad, November 19, 2017

Jom Melombong

Bila bersembang pasal matawang kripto ni. Tak lari dari pertanyaan mining atau melombong. Secara konsepnya, matawang kripto ni wujud dengan adanya perisian yang menggali cakera keras komputer kita. Lebih kurang macam gali atau lombong emas. Cuma semua di buat secara maya.

Aku juga tak lepas daripada aktiviti melombong ni. Cuma buat masa ni belum mengeluarkan duit beratus-ratus untuk beli peralatan melombong je. Buat masa ini semua aktiviti melombong aku adalah dari perkongsian alam maya. Salah satu yang aku selalu kongsi ialah lombong melalui Faucet Cloud Mining. Dan lagi satu yang tak pernah mengecewakan ialah melalui coinpot sendiri.


Sekali-sekala aku buka blog aku dan biar je dia guna kapasiti komputer. Kalau nak buat kerja yang berat sikit, aku pause la dulu.

Rabu, Oktober 18, 2017

Istiqamah

Istiqmah mengumpul Litecoin... Sekarang masih dalam lingkungan USD200 per 1 litecoin. Aku percayalitecoin juga boleh cecah USD2,000 per 1 ltc pada masa akan datang ni...


Semua ni baru kumpul dari program Moon Litecoin.

Isnin, Oktober 02, 2017

Mula Mengejar

Alhamdulillah... selepas sebulan kembali ke tanahair. Urusan pindah sudah nampak reda. Walaupun baru seminggu kembali duduk di rumah, dan masih belum siap sepenuhnya. Kami redha dan gembira berada di rumah sendiri.

Minggu ini tinggal beberapa kerja-kerja kecil seperti membasuh rumah, pasang beberapa grill dan perbetulkan beberapa benda-benda kecil.

Urusan mengumpul matawang kripto ini pun telah mula seperti sebelum. Belum dapat rentak sempurna, daripada mati begitu sahaja.

Penambahan FCL Faucet.Cloud
Nasib baik ada https://faucet.cloud/ref/9489112473 ... nampak lah ada harapan lagi... strategi seterusnya... kumpul 1,000 Doge dan pindahkan ke dompet doge aku....

Khamis, September 14, 2017

Sedih

2-3 hari ni tak dapat sambungan internet yang sempurna... akibatnya, aku tak dapat mengumpul program-program paip ni...

Bila dapat buka program hari ni dan tengok sistem reset balik daily loyalty bonus... rasa nak nangis pun ada. Apa nak buat dah bukan rezeki.



Tak pe, in-Sha-Allah lagi 2 minggu dah boleh uruskan jadual perjalanan hidup seperti normal. Buat masa ini kami masih lagi hidup dalam keadaan nomad...

Rabu, September 06, 2017

Jadual Paip

Macam buruk pulak bunyi tajuk entri kali ni.... Macamanapun, aku tetap nak kongsikan juga... Banner bawah ni 3 program paip (Faucet) yang dah berbulan aku dapat hasilnya... Semua dari Progam Moon sama ada kumpul Bitcoin, Dogecoin dan Litecoin...

 |  | 


Macam yang pernah aku cerita sebelum ni, program paip ni menikut masa. Kita bole kumpul setiap 5 minit, dan setiap hari aktif boleh dapat tambahan 1% per hari (maksimum 100 hari atau 100%)

Kenapa kena buat kerap? Sebabnya, lebih lama kita tunggu, lebih perlahan pengumpulan koin. Lebih kerap aku klik, lebih cepat aku kumpul...

Contoh kadar pengumpulan
Jadi... tunggu apa lagi?

Sabtu, September 02, 2017

selesai 6 tahun

Alhamdulillah, cukup 6 tahun kami sekeluarga merantau ke ngara orang. Bulan ini kami kembali ke tanahair. Banyak pengalaman suka dan duka sepanjang 6 tahun di bumi Eropah. Sepanjang 6 tahun banyak jugalah negara yang dapat kami lawati.

Antara negara yang dapat kami lawat:
  1. Austria
  2. Republik Czech
  3. Slovakia
  4. Slovania
  5. Jerman
  6. Itali
  7. Perancis
  8. United Kingdom
  9. Spain
  10. Macedonia
  11. Poland
  12. Belanda
  13. Bosnia
  14. Croatia
  15. Hungary
  16. Norway
  17. Sweden
  18. Turkey
  19. Switzerland
  20. Leichenstein
  21. Belgium
Ada beberapa negara yang dirancang tapi tidak kesampaian untuk kami singgah. Bagaimanapun, syukur ke hadrat Ilahi di atas rezeki yang dikurniakan ni.


Eropah

Selasa, Ogos 29, 2017

Masih kumpul ke?

 Sudah lebih 40 hari aku kumpul Bitcoin ni balik. Bila tengok nilai dia makin hari makin bertambah. Boleh lah daripada surf internet tak tentu hala.

2017
Spekulasi mengenai nilai bitcoin ni banyak. Terbaru, ada yang menjangkakan nilai 1BTC boleh mencecah USD1juta. Kalau betul, 0.0001BTC bersamaan USD1k atau RM4,200 tu... Kumpul dan terus kumpul. Mana lah tau, kalau tahun depan naik sampai USD10k pun. Nilai yang aku ada sekarang ni akan meningkat 5 kali ganda.

Yang aku sedih sikit, aku ada laburkan 0.0055BTC daripada yang aku kumpul kepada program HYIP. Dan aku cuma sempat amik balik 0.0035BTC yang selebihnya aku jadi tamak dan tak amik balik. Aku labur kembali.

Macamana kita berhati-hati pun, ada waktunya memang sifat sabar tu akan berkurangan....


Sabtu, Ogos 26, 2017

Sejam sehari je ker

Pengumpulan untuk 1 jam
Trend pengumpulan Dogecoin melalui coinpot (Moon Dogecoin) telah mula menampakkan hasil. Kalau ikutkan graf, setiap 4 hari aku membuat pengeluaran sebanyak 50 Dogecoin (~RM0.40).

Gambar sebelah menunjukan nilai dogecoin yang berjaya dikumpul dalam sejam (setiap 15 minit). Seperti yang aku cerita dalam post Teknik Kumpul Bitcoin Percuma, Moon Dogecoin ni bagi bonus harian. Dan nilai sebelah setelah di campur 33% daripada nilai kutipan.

Jika semuanya berjalan lancar, minggu depan boleh buat pengeluaran setiap 3 hari. Jadi! tunggu apa lagi? mula kumpul sekarang, tak kan nak tunggu nilai Dogecoin naik beribu-ribu baru nak kumpul?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...