BonusCoin Banner

Selasa, Februari 28, 2006

Minyak Naik Lagi

Hampeh, minyak naik lagi... alasan sama... hilang mood nak keja satu hari... cakap banyak pon tak guna... kena ikut jer lah...

INFO PASAL HARGA MINYAK DI MALAYSIA

sebelum 1990 - RM 0.89
Tahun 1990 - RM 1.10 (kenaikan RM 0.21)
01/10/2000 - RM 1.20 (kenaikan RM 0.10)
20/10/2001 - RM 1.30 (kenaikan RM 0.10)
01/05/2002 - RM 1.32 (kenaikan RM 0.02)
31/10/2002 - RM 1.33 (kenaikan RM 0.01)
01/03/2003 - RM 1.35 (kenaikan RM 0.02)
01/05/2004 - RM 1.37 (kenaikan RM 0.02)
01/10/2004 - RM 1.42 (kenaikan RM 0.05)
05/05/2005 - RM 1.52 (kenaikan RM 0.10)
31/07/2005 - RM 1.62 (kenaikan RM 0.10)
Hari ini: 28/02/2006 – RM 1.92 (kenaikan RM 0.30)

Hmm... kita tunggu dan lihatlah...

Isnin, Februari 27, 2006

NIOSH SOS

SOS - Structured Outdoor Activities... satu program team building yang di buat oleh NIOSH kepada para eksekutif. Program berlangsung pada 23-25hb Februari 2006 bertempat di Pulau Rhu, Besut, Terengganu. Aktiviti dikendalikan oleh Layang Adventure. Kami bertolak dari NIOSH pada 22hb (Rabu) tepat jam 9 malam. Alhamdulillah 5 pagi 23hb kami selamat tiba di Besut.

Aktiviti kali ini melibat kan hampir keseluruhan pegawai dari Ibu Pejabat dan Cawangan. Kesemua peserta adalah seramai 44 orang tidak termasuk 7 orang koordinator. Peserta semua telah dipecahkan kepada 4 kumpulan.

Antara aktiviti yang menarik ialah program survival (membina tempat berteduh, memancing ikan, menangkap ketam sehinggalah memasak), Kayak (survival), Abseiling, PaintBall dsb... aktiviti nie semua mengingatkan aktiviti-aktiviti semasa berpengakap dulu.

Dekat bawah nie ada sebahagian gambar aktiviti... seperti biasa tiada gambar aku sbb aku yang pegang kamera... Lagipon aku bukan join aktiviti... aku pergi sebagai koordinator / pemerhati...

Image hosting by Photobucket
Proses pembahagian kumpulan

Image hosting by Photobucket
Khusyuk mendengar taklimat

Image hosting by Photobucket
Taklimat survivor

Image hosting by Photobucket
Persembahan kumpulan

Image hosting by Photobucket
En Shafiff bercerita

Image hosting by Photobucket
Khusyuk mendengar ceramah

Image hosting by Photobucket

Image hosting by Photobucket
Aktiviti waktu malam

Image hosting by Photobucket
Aktiviti kumpulan

Image hosting by Photobucket
Aktiviti bersama

group photo hosting by Photobucket
Group Photo NIOSH dan Layang Adventure

Dengan aktiviti nie semua, aku dapat satu pandangan baru. Iaitu pandangan sebagai seorang ketua / CEO. sebelum nie, aku selalu dengar komen-komen CEO dan komen-komen orang kepada CEO... tetapi program nie telah membuka mata dengan melihat telatah dan gelagat manusia. Punyalah banyak perangai. Ada manusia yang menjadi barah didalam pasukan. Ada yang ikut perintah, ada yang bossie... dsb... ter terpikir dek akal punya perangai pon ada...

Antara aktiviti yang paling aku suka adalah PaintBall... dapat gak main 3 kali menjadi Bandit... Cuma agak terkilan sebab tak dapat buat aktiviti capsise (menterbalikkan) kayak.

Nie boleh buat lagi tahun depan... Insya-Allah!

Syabas Layang Adventure.... NIOSH!!!.... Bagus! Bagus!

Isnin, Februari 20, 2006

Balik Kedah

Jumaat lepas kami sekeluarga balik ke Kedah... anak-anak tinggal bersama mak utk 3 minggu nie... insya-Allah 3-4hb Mac kami ke Kedah amik mereka...

Kami bertolak pagi Jumaat... inilah 1st time Pica naik kapal terbang... Nuqman pon dah paham apa tue kapal terbang... seronok dapat tengok anak-anak seronok naik kapal terbang. Nasib baik ada AirAsia...

Hari jumaat juga, kami ke KLIA (Kuala Lumpur International Airport) naik ERL (Express Rail Link)... 1st time utk semua... naik ERL daripada stesyen Putrajaya, tambang cuma RM6.20 jer sorang...

Image hosting by Photobucket
Pica posing depan ERL

Image hosting by Photobucket
Nuqman depan ERL

ERL dari putrajaya ke KLIA mengambil masa dalam 20 minit... ada satu jer perhentian iaitu di Salak Tinggi... tak ramai orang naik ERL masa kami pergi... perjalanan agak selesa sbb boleh buat suka hati dalam gerabak...

Image hosting by Photobucket
Di terminal KLIA

Image hosting by Photobucket
Nuqman di terminal KLIA

AirAsia hosting by Photobucket
Kapal terbang AirAsia sedang berlabuh

Image hosting by Photobucket
Sempat berposing depan kapal terbang

Semalam aku dan wife berdua naik bas balik ke Bangi... sedih wooo... tinggal anak2... apa boleh buat minggu nie dua-dua outstation....

Jumaat, Februari 10, 2006

TERDIDIK KERANA SEBIJI TEMBIKAI

tengah sibuk-sibuk clearkan email, terbaca nasihat nie.... menarik utk orang yg pemarah cam aku nie...

Pada suatu hari, seorang ahli sufi yang masyhur bernama Syaqiq Al- Balkhi r.m telah membeli sebiji tembikai. Kemudian dia membawa tembikai itu pulang dan diberikan kepada isterinya. Apabila isterinya membelah tembikai itu untuk dimakan, ternyata buah tembikai itu tidak elok, maka marah- marahlah isteri Syaqiq dengan keadaan tersebut.

Maka bertanyalah Syaqiq kepada isterinya: "Kepada siapa engkau tujukan marahmu itu, adakah kepada penjual, pembeli, penanam atau Pencipta buah tembikai itu?." Terdiam isterinya mendengar pertanyaan tersebut.

Kemudian Syaqiq teruskan lagi kata-katanya: " Adapun si penjual, sudah tentu mahu jualannya terdiri daripada barangan yang terbaik. Adapun sipembeli juga sudah tentu mau membeli barang yang terbaik juga. Bahkan sipenanam juga sudah tentu berharap hasil tanamannya yang terbaik juga. Maka ternyatalah marahmu ini
engkau tujukan kepada Pencipta buah tembikai ini.Maka bertaqwalah engkau kepada Allah dan redhalah dengan segala ketentuan-Nya."

Maka menangislah isteri Syaqiq. Lalu bertaubat dan iapun redhalah dengan apa yang telah ditentukan oleh Allah SWT.

Subhanallah....

Rabu, Februari 08, 2006

Malaysian made 3d animation

hmmm... menarik ooo.... surf pagi nie di lowyat.net.


info lebih lanjut boleh didapati di saladin.tv. Kita tunggu dan lihat dan berharap ini bukanlah salah satu projek gajah putih di Tanah Boleh!!!

Rabu, Februari 01, 2006

Balik Lumut, Perak

27hb Januari, dalam jam 4 petang kami bertolak ke Perak. Kami terus ke rumah Ayah Chor di Gelung Pepuyu. 28hb sepupu aku, Masalwa Razali akan melangsungkan ikatan perkahwinannya bersana Roslan. Di bawah ada beberapa gambar yang aku rajin nak kongsikan.

Perjalanan kami amat memenatkan, maklumlah cuti tahun baru cina. Jalan raya penuh sesak, biasanya kalau bertolak kul 4 ptg.... dalam kul 7mlm boleh sampai. Tapi kami sampai jam 9.30 malam...

Image hosting by Photobucket
Iman Nafeesa dan dua pupu (Marsya) - 27hb malam

Image hosting by Photobucket
Alya dan Wa malam khatam Quran

Image hosting by Photobucket
Iman Nafeesa dan Pakcik (Firdaus)

Image hosting by Photobucket
Iman Nafeesa dalam perjalanan ke Masjid - 28hb

Akad Nikah hosting by Photobucket
Majlis akad nikah

Image hosting by Photobucket
Majlis Akad Nikah

Alhamdulillah, semua majlis berjalan lancar. Pada 29hb kami ke Taiping (majlis sebelah lelaki). jauh gak dari Gelung Pepuyu ke Taiping nie... dalam 50 minit baru sampailah... Ada lah beberapa keping gambar... tapi malas lak nak upload...

Kami bertolak balik ke Bandar Seri Putra pada 11 pagi 31hb Januari. Alhamdulillah perjalanan kami lancar.

Image hosting by Photobucket
Nuqman dan mainan-mainannya

Image hosting by Photobucket
Iman Nafeesa

Image hosting by Photobucket
Iman Nafeesa pose depan kamera

hmmm.... rehat lah nampaknya hari nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...